|
|
|
|
|
|
|
|
_____________________________________________________________________ |
|
|
|
|
|
|
|
Ciencias de la educación y pedagogía. Un debate inconcluso en las Facultades de Educación en Colombia. |
|
Sciences of education and pedagogy. An unfinished debate in the faculties of education in Colombia |
|
Diana Soto Arango |
_____________________________________________________________________ |
|
Universidad, dictadura y movimientos estudiantiles en Argentina • La Universidad de Córdoba frente a la última dictadura del siglo XX. |
|
College student movements and dictatorship in Argentina • The University of Cordoba against the dictatorship of the XX century |
|
María Cristina Vera de Flachs |
_____________________________________________________________________ |
|
Nueva ética, nueva estética. Espacios públicos y salud en el medio universitario mexicano. |
|
New ethics, new aesthetics. Health and public spaces in the Mexican university environment. |
|
Lucía Martínez Moctezuma, Adriana Adán Guadarrama |
_____________________________________________________________________ |
|
La universidad ¿en la era del conectivismo? Un abordaje a las implicaciones en la investigación, la formación y la transferencia. |
|
The university in the era of the connectivism? An approach to the implications for research, training and transfer. |
|
PhD. Manuel Martí-Vilar, PhD. Juan José Martí Noguera, MSc. Óscar Hernán Vargas Villamizar, Ph D. Lucía I. LlinaresInsa |
_____________________________________________________________________ |
|
Contribuições de programas de iniciação à docência na formação do aluno de pedagogia: a experiência do projeto bolsa alfabetização e pibid na Universidade Municipal de São Caetano do Sul |
|
Possible contributions of initiation programs for new teachers by training students of pedagogy: the experience of bolsa alfabetização project and pibid at the University of São Caetano do Sul |
|
Aline Lazarini Garcia Ventura, Ana Sílvia Moço Aparício |
_____________________________________________________________________ |
|
Espaços de Formação continuada de professores da eja: Análise a partir das metáforas em foco em grupos de discussão |
|
Space of continued training of teachers in youth and adult education: Analysis from the “metaphors in focus” in discussion groups |
|
José Rubens Lima Jardilino, Raquel Silveira Martins |
_____________________________________________________________________ |
|
A pertinência da legislação sobre o ensino de História e Cultura africanas e afro-brasileiras: desafios para a formação docente |
|
The relevance of the legislation on the teaching of African History and Culture and african-Brazilian: challenges for teacher training |
|
Isis S. Longo |
_____________________________________________________________________ |
|
A luta pelo reconhecimento e a Lei 10.639/03 no combate ao racismo institucionalizado brasileiro |
|
The Fight for the Recognition and the Law 10.639/03 in the combat of the institutionalized Brazilian racism |
|
Kátia Maria Eugênio, Prof. Dr. Artur José Renda Vitorino |
_____________________________________________________________________ |
|
O caráter pedagógico do Museu Histórico Professor Carlos da Silva Lacaz da Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo – USP. |
|
The pedagogical Historical Museum Teacher Carlos da Silva Lacaz of the Faculty of Medicine, University of São Paulo – USP |
|
Elaine Cristina Moreira da Silva, Carlos Bauer |
_____________________________________________________________________ |
|
Desconstruindo e construindo um espaço para a Filosofia: de 1996 a 2008 |
|
Maria Fernanda Alves Garcia Montero, Leda Maria de Oliveira Rodrigues |
_____________________________________________________________________ |
|
Entrevista com o Professor Doutor Arlindo da Costa Gonçalo Mazungane Chilundo. As reformas da
Educação Superior de Moçambique. |
|
Profa. Ms. Fernanda de Cássia Rodrigues Pimenta |
_____________________________________________________________________ |
|
RESENHA • Gairin, Joaquín, Rodriguez-Gómez, David e Ceacero, Diego Castro. Éxito acadêmico de
colectivos vulnerables en entornos de riesgo en latinoamérica. Madrid: Wolters Kluwer españa, 2012. 246p. |
|
Márcia Lopes Reis |
_____________________________________________________________________ |