_____________________________________________________________________
 
 
Ciencias de la educación y pedagogía. Un debate inconcluso en las Facultades de Educación en Colombia.
  Sciences of education and pedagogy. An unfinished debate in the faculties of education in Colombia
  Diana Soto Arango
_____________________________________________________________________
Universidad, dictadura y movimientos estudiantiles en Argentina • La Universidad de Córdoba frente a la última dictadura del siglo XX.
  College student movements and dictatorship in Argentina • The University of Cordoba against the dictatorship of the XX century
  María Cristina Vera de Flachs
_____________________________________________________________________
Nueva ética, nueva estética. Espacios públicos y salud en el medio universitario mexicano.
  New ethics, new aesthetics. Health and public spaces in the Mexican university environment.
Lucía Martínez Moctezuma, Adriana Adán Guadarrama
_____________________________________________________________________
La universidad ¿en la era del conectivismo? Un abordaje a las implicaciones en la investigación, la formación y la transferencia.
  The university in the era of the connectivism? An approach to the implications for research, training and transfer.
PhD. Manuel Martí-Vilar, PhD. Juan José Martí Noguera, MSc. Óscar Hernán Vargas Villamizar, Ph D. Lucía I. LlinaresInsa
_____________________________________________________________________
Contribuições de programas de iniciação à docência na formação do aluno de pedagogia: a experiência do projeto bolsa alfabetização e pibid na Universidade Municipal de São Caetano do Sul
  Possible contributions of initiation programs for new teachers by training students of pedagogy: the experience of bolsa alfabetização project and pibid at the University of São Caetano do Sul
Aline Lazarini Garcia Ventura, Ana Sílvia Moço Aparício
_____________________________________________________________________
Espaços de Formação continuada de professores da eja: Análise a partir das metáforas em foco em grupos de discussão
  Space of continued training of teachers in youth and adult education: Analysis from the “metaphors in focus” in discussion groups
José Rubens Lima Jardilino, Raquel Silveira Martins
_____________________________________________________________________
A pertinência da legislação sobre o ensino de História e Cultura africanas e afro-brasileiras: desafios para a formação docente
  The relevance of the legislation on the teaching of African History and Culture and african-Brazilian: challenges for teacher training
Isis S. Longo
_____________________________________________________________________
A luta pelo reconhecimento e a Lei 10.639/03 no combate ao racismo institucionalizado brasileiro
  The Fight for the Recognition and the Law 10.639/03 in the combat of the institutionalized Brazilian racism
Kátia Maria Eugênio, Prof. Dr. Artur José Renda Vitorino
_____________________________________________________________________
O caráter pedagógico do Museu Histórico Professor Carlos da Silva Lacaz da Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo – USP.
  The pedagogical Historical Museum Teacher Carlos da Silva Lacaz of the Faculty of Medicine, University of São Paulo – USP
Elaine Cristina Moreira da Silva, Carlos Bauer
_____________________________________________________________________
Desconstruindo e construindo um espaço para a Filosofia: de 1996 a 2008
  Maria Fernanda Alves Garcia Montero, Leda Maria de Oliveira Rodrigues
_____________________________________________________________________
Entrevista com o Professor Doutor Arlindo da Costa Gonçalo Mazungane Chilundo. As reformas da Educação Superior de Moçambique.
  Profa. Ms. Fernanda de Cássia Rodrigues Pimenta
_____________________________________________________________________
RESENHA • Gairin, Joaquín, Rodriguez-Gómez, David e Ceacero, Diego Castro. Éxito acadêmico de colectivos vulnerables en entornos de riesgo en latinoamérica. Madrid: Wolters Kluwer españa, 2012. 246p.
  Márcia Lopes Reis
_____________________________________________________________________
   
     
Rua Cesário Galeno, 448/475 - Tatuapé - São Paulo - SP - Cep 03071-000 - Call Center: 2178 1212
© 2011 - Universidade Cidade de São Paulo