_____________________________________________________________________
 
 
O rural como objeto de estudo na academia: campo de abrangência e significado atual
  The rural as object of study in the academy: field of current scope and meaning
El rural como objeto de estudio en la academia: campo de alcance y significado actual
  Ada Augusta Celestino Bezerra, Natalina Bissaro Siqueira Chaves
_____________________________________________________________________
Modernidade e educação: papéis da escola na formação do “cidadão moderno” (Florianópolis/sc - 1946 a 1951)
  Modernity and Education: school roles in the formation of modern citizen (Florianópolis- 1946 to 1951)
  Carolina Ribeiro Cardoso da Silva
_____________________________________________________________________
Educadores populares do mova em guaianases/sp e os desafios da formação continuada.
  Popular educators of MOVA at Guaianases/SP and the Continuos Education challenges
Luiz Carlos Frederick, Angela Maria Martins
_____________________________________________________________________
Educação em tempo integral: mapeamento e tendências temáticas de teses e dissertações (1988-2011)
  Full-Time Education: mapping AND the thematic tendencies of theses and dissertations (1988-2011)
Larissa Katsumata Gusmão, Adolfo Ignacio Calderón
_____________________________________________________________________
Cyberbullying: incidência, consequências e contributos para o diagnóstico no ensino superior
  Cyberbullying: incidence, consequences and contributions for the diagnostic in the higher education
Sidclay Bezerra de Souza, Ana Margarida Veiga Simão, Sofia Mateus Francisco
_____________________________________________________________________
Enfoque didáctico desde una perspectiva heurístico constructivista para el desarrollo de habilidades matemáticas
  Teaching Strategies an heuristics perspective constructivism for the development mathematical skills
Doctor José Theódulo Esquivel Grados
_____________________________________________________________________
Aplicación de estrategias metodológicas basadas en ideogramas cardinales y el nivel de desarrollo de la conceptualización lingÜística en estudiantes de educación secundaria
  Aplication of methodological strategies based on CARDINAL ideograms in the development of linguistic conceptualization for the secondary students
Dra. Valia Luz Venegas Mejía
_____________________________________________________________________
História da interiorização do ensino superior no Estado de São Paulo: as instituições municipais de ensino superior
  History of the development of higher education towards rural regions in the State of São Paulo: Municipal Institutions of Higher Education
Martha Abrahão Saad Lucchesi
_____________________________________________________________________
A construção da carreira docente universitária: formação e profissionalização de educadores do ensino superior
  The construction of an academic teaching career: formation and professionalization of academic educators
Maria Regina de Carvalho Teixeira de Oliveira, Regina Magna Bonifácio de Araújo
_____________________________________________________________________
A formação inicial do gestor educacional na região do grande abc paulista
  Initial training of the education manager at the great ABC region in São Paulo state
Nonato Assis de Miranda, Estéfano Vizconde Veraszto
_____________________________________________________________________
Gestor escolar: dimensões de sua ação
  School manager: dimensions of his action
Helena Machado de Paula Albuquerque
_____________________________________________________________________
Um estudo sobre os pressupostos teóricos e metodológicos referenciados pelos Programas Bolsa Alfabetização e PIBID no Estado de São Paulo
  A study on the theoretical and methodological assumptions referred by the literacy scholarship and PIBID at São Paulo state
Patrícia Fazani da Silva, Maria de Fátima Ramos de Andrade
_____________________________________________________________________
ENTREVISTA
  Vanda Rutkowski Tognarelli
_____________________________________________________________________
RESENHA
Justiça, segundo Michael Walzer
Justice according to Michael Walzer
  Vanda Mendes Ribeiro, Cláudia Oliveira Pimenta
_____________________________________________________________________
   
     
Rua Cesário Galeno, 448/475 - Tatuapé - São Paulo - SP - Cep 03071-000 - Call Center: 2178 1212
© 2011 - Universidade Cidade de São Paulo